English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
دهمین مدرسه زمستانه حقوق کودک در استان آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، دهمین مدرسه زمستانه حقوق کودک با سخنرانی باقری کنی، معاون قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری، استاندار آذربایجان غربی، رییس کل دادگستری استان آغاز بکار کرد و در این برنامه دو روزه که بیش از ۵۰۰ تن از قضات اطفال و نوجوانان، وکلا، کارشناسان و مددکاران اجتماعی، معلمان و دبیران، پلیس اطفال و نوجوانان و سازمان های مردم نهاد حضور داشتند ۱۵ تن از اساتید حوزه و دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداختند.
در جلسه افتتاحیه این مدرسه محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک هدف از برگزاری این مدارس فصلی را آموزش حقوق کودک به کنشگران اصلی این حوزه، ایجاد زمینه همفکری و تعامل سازنده و هم اندیشی بین کنشگران و فعالان حوزه حقوق کودک عنوان کرد.
وی افزود: در شرایط حساس کنونی جامعه که تحریم های ظالمانه ایالات متحده بخش زیادی از کودکان و آحاد جامعه ما را تحت تأثیر قرار داده است و در شرایط پاندمی کرونا که کودکان را در خانه ایزوله و دسترسی آنان به فضای مجازی و اینترنت را باز گذاشته و دهها چالش دیگر فراروی آنان قرار دارد، اطفال و نوجوانان ما به حمایت ویژه نیازمندند که باید در محور توجهات خانواده ها و مسئولان و دست اندرکاران امر قرار گیرد.
در جلسه افتتاحیه این مدرسه فصلی که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد باقری کنی دیگر سخنران افتتاحیه این نشست بود که حقوق کودک را از زاویه پرورش و تربیت دینی مورد بحث و بررسی قرارداد و خواستار تدوین سند حمایت از کودکان بر پایه آموزه های اسلامی شد.
شهریاری، استاندار آذربایجان غربی با اشاره به چالش ها و مشکلات فراروی کودکان در استان آذربایجان غربی با استناد به اسناد بالادستی و قوانین و مقررات جاری خواستار حمایت همه جانبه از کودکان شد.
گروسی، رییس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این نشست، حمایت قضایی از کودکان را دستمایه سخنرانی خود قرار داد و با تأکید بر حوزه فعالیت خود به ارائه آمار و اطلاعات پرونده های قضایی و وضعیت کانون های اصلاح و تربیت استان پرداخت.
سپس کارگاه های آموزشی مدرسه با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه آغاز و در بازه زمانی دو روزه برگزاری مدرسه فصلی ابعاد مختلف حقوقی حمایت از کودکان و نوجوانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت
.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1399/10/24 - 14:58
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک