English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
دکتر زالی ضرورت راه اندازی رشته الهیات پزشکی را برای ارتقا دانشگاه مورد تاکید قرار داد

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی ، دومین جلسه شورای اخلاق پزشکی با حضوردکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه، آیت الله سید مصطفی محقق داماداستاد دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی ، دکتر محمود عباسی و جمعی از صاحبنظران حوزه اخلاق پزشکی صبح امروز ۲۱ دیماه  در تالار شهیدبهشتی دانشگاه برگزار شد.

 

 

 

دکتر زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در این جلسه ضمن یادآوری رشادت های جامعه پزشکی و مدافعان جان برکف سلامت خصوصا در دوران همه گیری کرونا، یاد و خاطره شهدای سلامت را گرامیداشت و گفت: ایثارگری های جامعه خدوم پزشکی هرگز ازیاد و خاطره مردم پاک نخواهد شد.

وی در این جلسه با اشاره به فعالیت های ارزنده ای که در شورای اخلاق دانشگاه انجام شده، دگرگونی در راهبردهای نوین این شورا را در ابعاد اجرایی آن خواستار شد.

رییس دانشگاه توجه به اخلاق پزشکی را مسئله استراتژیک دانشگاه معرفی کرد و اظهار امیدواری کرد که نقش محوری اخلاق به صور کلی و جزئی با برگزاری این جلسات دردانشگاه تبیین شود.

وی با اشاره به مصوبات شورای اخلاق پزشکی، راه اندازی رشته الهیات پزشکی را ضمن ارائه برنامه مدون خواستار شد و تاکید کرد: این رشته به عنوان رشته ای چندوجهی می تواند به عنوان ترجمانی علمی و منظم برای پیشرفت دانشگاه راهگشا باشد.

دکتر زالی گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به عنوان دانشگاهی پیشرو و برای اولین بار رشته الهیات پزشکی را در متن دانشگاه ترسیم خواهد کرد.

وی تاکید کرد: الهیات پزشکی باید با رویکرد ملی و فراملی در دستور کار باشد.

رییس دانشگاه با اشاره به این که تمامی درسنامه های رشته الهیات پزشکی تدوین شده، ضرورت به هنگام سازی برنامه های علمی این رشته را دربستر فضای مجازی خواستار شد.

دکتر زالی با تاکید بر این که بیمارستانها تجلی گاه اخلاق حرفه ای هستند، ضرورت کانون های اجرایی کمیته های اخلاق بیماررستانی در محیط را مورد تاکید قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: باید وظایف، نحوه عملکرد و جایگاه کمیته اخلاق در بیمارستانها بررسی و به روز شود.

 

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1399/10/24 - 16:5
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک