English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
پدیده کودکان کار و خیابان معادله چند مجهولی است

رییس اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر وزیر دادگستری در سخنرانی افتتاحیه دوازدهمین مدرسه زمستانه حقوق کودک استان مازندران گفت: پدیده کودکان کار و خیابان معادله چند مجهولی است و متأسفانه دستگاه ها برای مدیریت آن به وظایف خود عمل نمی کنند.

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در سخنرانی افتتاحیه دوازدهمین مدرسه حقوق کودک استان مازندران بر ضرورت نگاه تحول گرایانه مردم و مسئولان در قبال آسیب های اجتماعی که در دوران پسا کرونا کودکان را تهدید می کند با اشاره به برخی از این آسیب ها تأکید کرد: پدیده کودکان کار و خیابان به عنوان یکی از این آسیب ها که معادله چند مجهولی است گزارشات و شواهد میدانی حکایت از گسترش روزافزون پدیده کودکان کار و خیابان در کلان¬شهرها خصوصاً در تهران بزرگ دارد که البته بخش عمده آنان را کودکان اتباع تشکیل می دهند بگونه ای که گفته می شود اتباع حدود ۳۵ کشور در خیابان ها و چهارراه ها حضور دارند و متأسفانه مسئولان امر برای مدیریت و ساماندهی آنان به وظایف و تکالیف قانونی خود عمل نمی کنند، این در حالی است که بارها رییس جمهور محترم بر ساماندهی کودکان کار و خیابان تأکید ورزیده اند.
وی افزود: یکی دیگر از آسیب هایی که کودکان را تهدید می کند فضای مجازی غیر ایمن می باشد که متأسفانه کلکسیونی از آسیب ها را متوجه کودکان کرده است . اگر والدین تا قبل از شیوع کرونا نگران دسترسی کودکان به اینترنت و فضای مجازی ناامن بودند اکنون که با پاندمی کرونا ناگزیرند برای تحصیل کودکان دسترسی آنان به فضای افسار گسیخته مجازی را فراهم کنند این نگرانی و دغدغه فکری صد چندان شده و در نتیجه آن علاوه بر آسیب های فضای مجازی شاهد گسترش روزافزون خشونت علیه کودکان هستیم. البته وضعیت های مخاطره آمیز دیگری نظیر بازماندگی از تحصیل را هم باید به این آسیب ها افزود. بیش از ۵ میلیون دانش آموز از حداقل های ممکن برای بهره مندی از زیرساخت های لازم جهت ادامه تحصیل محرومند و این امر زنگ خطر برای یک جامعه است که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان و دست اندرکاران قرار گیرد. بنابراین ما نیازمند ابتکارات و نوآوری هایی در این زمینه ها هستیم که بتواند راهکارهای مناسب برون رفت از این مشکلات را فراروی ما قرار دهد. در این زمینه همه مسئولند و همه باید با همفکری و همگرایی و با فکر جمعی در صدد چاره باشند و ما در مرجع ملی وظیفه هماهنگی و نظارت و پایش این حوزه ها را داریم و امیدواریم برگزاری این مدرسه فصلی حداقل راهی فراروی ما برای برون رفت از مشکلات بگذارد.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1399/11/07 - 13:36
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک