English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
هدف از برگزاری مدرسه های فصلی... ایجاد زمینه لازم برای اجرای سند ملی حقوق کودک است

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری که در جلسه اختتامیه سیزدهمین مدرسه زمستانه حقوق کودک در استانداری بوشهر سخن می گفت با اشاره به رسالت مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در نظارت و پایش حقوق کودک در سطح ملی تأکید کرد: یکی از اهداف مهم و اساسی ما در برگزاری مدرسه های فصلی حقوق کودک و کنفرانس های تخصصی حقوق کودک ایجاد زمینه لازم و هماهنگی بین دستگاه ها برای اجرای سند ملی حقوق کودک می باشد که نقشه راهنمای ما در افق 1404 است.
وی افزود: برگزاری شورای هماهنگی مراجع متناظر استانی در قالب کنفرانس تخصصی حقوق کودک با حضور مقامات عالیه استان و مدیران اجرایی و قضایی و همه کنشگران عرصه حقوق کودک به معنای کار بست اراده عمومی و همداستانی همگان در حمایت از حقوق کودک در سطح استان هاست. وی ضمن تأکید بر ضرورت تحقق اهداف برنامه جامع عمل یا سند ملی حقوق کودک در افق 1404 افزود با ایجاد مراجع متناظر استانی حقوق کودک در دفاتر بانوان و خانواده استانداری ها از سال 1394 به این سو گام های بلندی در حمایت و ارتقای حقوق کودک در سطح ملی برداشته شده و البته گام های بلندتری نیز باید برداریم تا به تحقق اهداف سند ملی دست یابیم. ما باید از همه ظرفیت های ملی و استانی برای تحقق این اهداف بلند استفاده کنیم تا کودکانمان به عنوان آینده سازان فردای جامعه جایگاه واقعی خود را بیابند.
عباسی بازماندگی از تحصیل و عدم تأمین زیر ساخت های لازم برای ادامه تحصیل دانش آموزان، فقر فرهنگی و اقتصادی، کودکان کار و خیابان، بهره کشی اقتصادی از کودکان زباله گرد و افسردگی و گسترش خشونت علیه کودکان در شرایط شیوع کرونا از مهمترین چالش ها و آسیب های وارده بر کودکان در استان بوشهر برشمرد و خواستار توجه جدی مسئولان به این مسائل شد.
وی تأکید کرد: در هفته آینده باید کارگروه های شورای هماهنگی استان جمع بندی مباحث کنفرانس تخصصی حقوق کودک را پیگیری و نتیجه آن را به مرکز گزارش نمایند. وی برنامه های آموزشی ارائه شده در این مدرسه فصلی حقوق کودک را در چارچوب سیاست ها و برنامه های راهبردی نظام و در راستای اهداف قانونگذار دانست که توسط اساتید برجسته حوزه و دانشگاه ارائه می شود.
عباسی از وزیر آموزش و پرورش که به عنوان سخنران افتتاحیه این مدرسه مطالب ارزشمندی ارائه نمودند، از استاندار محترم، امام جمعه معظم و رییس کل دادگستری استان که با حضور و ایراد سخنرانی خود در جلسه افتتاحیه کنفرانس بر غنای آن افزودند تشکر و قدردانی کرد.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1399/11/12 - 10:34
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک