English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
تقویت نقاط ضعف نظام پزشکی با طراحی شیوه های نوین/ گشایش فصل جدید حقوقی در سازمان نظام پزشکی کشور

دکتر زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی و نایب رئیس انجمن علمی حقوق پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در تلاش هستیم تا با کمک رسانه ها، انجمن های علمی و ظرفیت های کشور فصل جدیدی را از نظر حقوقی باز کنیم..

دکتر علیرضا زالی ـ رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران انسجام جامعه پزشکی را وظیفه اصلی سازمان نظام پزشکی دانست و افزود: کسانی که خطوط قرمز سازمان نظام پزشکی کشور را در بحث حقوق بیماران رعایت نمی کنند، مورد حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی، انجمن های پزشکی و ... نیستند.

وی ادامه داد: جامعه پزشکی می خواهد تا در میان مردم جایگاه و شأن خوبی داشته باشد و ما می خواهیم تا با کمک رسانه ها، انجمن های علمی و ظرفیت های کشور فصل جدیدی را از نظر حقوقی باز کنیم.

نایب رئیس انجمن علمی حقوق پزشکی ایران در ادامه بیان کرد: در تمامی کشورهای توسعه یافته نیز حقوق بیماران بسیار ارزنده و محترم است؛ اما در عین حال برای ارائه دهندگان خدمات پزشکی نیز بالاخره حقوقی را باید مورد توجه قرار داد.

دکتر زالی با اشاره به نقاط ضعف و قوت سازمان نظام پزشکی کشور گفت: جامعه پزشکی و نظام پزشکی همواره در مسیر خدمات متعدد در کشور بوده است؛ اما برای اینکه بخواهیم نگاه روشن تری به آینده داشته باشیم باید با استفاده از تجربیات گذشته شیوه های نوینی را در آینده طراحی کنیم.

وی ادامه داد: قدر مسلم این است که از ظرفیت های جدیدی در سراسر کشور در هیئت مدیره های نظام پزشکی جدید و مجمع شورای عالی نظام پزشکی که آمادگی حضور در عرصه سیاستگذاری در این زمینه را دارند، از این وضعیت استفاده کنیم.

نایب رئیس انجمن علمی حقوق پزشکی ایران در ادامه یکی از مسائل موجود در جامعه پزشکی را اشتغال دانست و گفت: اشتغال جامعه پزشکی به خصوص همکاران پزشکان عمومی یکی از بحران و مشکلات فعلی است و یکی از مسائل نگران کننده به شمار می آید.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در پایان اظهارداشت: در تلاش هستیم با همکاری کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که آنها نیز علاقه مند به رفع این مشکل هستند، وضعیت همکاران خدوم پزشکی را در بخش های دولتی و غیر دولتی ارتقاء دهیم و می توانیم با همراهی آنان مشکلات معیشتی جامعه پزشکی را مرتفع کنیم.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1392/09/13 - 17:48
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک