English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
مرکز شوق زندگی نظام ادغام یافته حمایت از کودکان بر پایه کرامت انسانی است

محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در بازدید از مرکز شوق زندگی مشهد مقدس این مرکز را نظام ادغام یافته حمایت اجتماعی حقوقی و قضایی از کودکان بر پایه محبت و کرامت انسانی عنوان کرد و آن را بهترین گزینه برای مدیریت همه جانبه و صیانت از حقوق کودکان دانست. وی با اشاره به فضای ارام، دلنشین و مناسب و فرهنگی در نظر گرفته شده و تجمیع همه خدمات و فعالیت های حمایتی حقوقی و قضایی در این فرهنگسرا و شور و شوق فراوان خدمت در قضات، کارکنان، وکلا، سازمان های مردم نهاد فعال در عرصه حقوق کودک و ابتنای همه کارها بر پایه محبت و کرامت انسانی تاکید کرد این مرکز نمونه و سمبل خدمتگزاری بی منت و صادقانه به مردم است که باید در سطح ملی تعمیم یابد. وی نقش برجسته، صادقانه، عالمانه و مدبرانه مدیریت این مرکز در حاکمیت اخلاق و قانون را ستود و گفت مدیریت و تلاش صادقانه، انقلابی و نواورانه سرکار خانم عابدین زاده معاون محترم دادستان و سرپرست این دادسرا در مدیریت این مجموعه قابل ستایش و نمونه اعلای یک مدیریت انقلابی مبتنی بر روح و مبانی سند تحول قضایی است. دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک افزود این مرکز تبلور عینی همه اهدافی بلندی است که ما در مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در جستجوی انیم.
وی درک وضعیت کودکان آسیب دیده از سوی استاندار پرتلاش، دادستان فعال، شهردار فهیم، مدیر کل بانوان و خانواده پیگیر، وکلای علاقمند، سمن های مطالبه گر و معاون دادستان دلسوز را ستود و آن را نشانه اراده جمعی برای حمایت همه جانبه از حقوق کودکان عنوان کرد و خواستار ایجاد مجتمع قضایی اطفال و نوجوانان در این فرهنگسرا شد.
وی افزود ما فرهنگسرا و مسجد را برای چه می سازیم. چه خدمتی بالاتر و والاتر از صیانت از حقوق کودک که در مجموعه ای چون فرهنگسرا رقم بخورد. اولین و اساسی ترین کار در حمایت اجتماعی از حقوق کودکان کار فرهنگی است که موجب تغییر نگرش کودکان و خانواده های آنان می شود. کودک در فرهنگسرا احساس می کند تنها نیست و جامعه و مسئولان بفکر او هستند. به او آرامش می دهد و امید را در دل او زنده می کند و این آغاز یک تحول چشمگیر در روح و روان کودکان است. از این حیث اقدام شهردار محترم مشهد با درک و درایت این موقعیت حساس و اختصاص فرهنگسرای مهمی به این موضوع قابل تحسین است.
معاون حقوق بشر وزیر دادگستری ضمن تشکر و قدردانی از مسئولان و دست اندرکاران ذیربط با توجه به جمعیت بالای کلانشهر مشهد تاکید کرد با این اقدام می توان امیدوار بود که آسیب های اجتماعی کودکان مدیریت شود و آینده بهتری برای کودکان رقم بخورد.


 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1399/12/18 - 14:47
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک