English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
ضرورت گسترش و تعمیق مناسبات حقوقی و قضایی بین ایران و پاکستان

در دیدار سفیر پاکستان با معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری بر ضرورت گسترش و تعمیق مناسبات حقوقی و قضایی بین ایران و پاکستان تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری روز سه شنبه(۱۴۰۰/۷/۲۰)، رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در جمهوری اسلامی ایران با محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار که با حضور نمایندگانی از دو کشور برگزار شد، پیرامون موافقت نامه انتقال محکومین گفتگو و برخی موضوعات مبتلا به دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
حیات قریشی، ضمن تشکر از هماهنگی این دیدار اظهار داشت، از طرف نخست وزیر مامور گسترش روابط با ایران است و در جلسه دو هفته پیش سران دو کشور نیز بر این حس برادری و دوستی میان دو کشور تاکید شده است.
وی بیان داشت از نگاه پاکستان، ایران فراتر از یک همسایه است و به عنوان یک کشور دوست به آن می نگریم.
عباسی نیز ضمن خوشامدگویی و تاکید بر دیرینه بودن روابط و مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور، اظهار داشت: سران دو کشور گام های جدیدی در راستای تعمیق روابط برداشته اند و ایران نیز خواستار گسترش و تعمیق روابط با همسایگان به ویژه پاکستان است و ما وظیفه داریم در چارچوب این راهبرد حرکت کنیم.
وی با اشاره به مفاخر مشترک فرهنگی مانند اقبال لاهوری و جامی، تأکید کرد : پیام آن ها همانا تعمیق و برقراری صلح و دوستی در جهان است.
وی افزود دین مبین اسلام، وجه مشترک دیگری میان دو کشور است و با گسترش مناسبات در حوزه های مختلف از جمله حقوقی و قضایی می توانیم گام های بلندتری برداریم. عباسی حضور سفیر پاکستان در ایران را با توجه به وظایف ویژه ای که برعهده دارند، فتح بابی برای تعمیق روابط حقوقی و قضایی عنوان کرد.
معاون وزیر دادگستری افزود: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان پیشتر موافقت نامه های انتقال محکومین به حبس و استرداد مجرمین را امضا و به تصویب رسانده اند و مبادله شماری از محکومین ایرانی و پاکستانی نیز صورت گرفته است و من پیشنهاد می کنم با تشکیل کمیته مشترک حقوقی و قضایی با عضویت نمایندگان وزارت دادگستری و امور خارجه طرفین و سفارت پاکستان، در باب اجرای موافقت نامه و حل و فصل چالش های موجود گفتگو و برنامه ریزی شود.
از دیگر موضوعات مطروحه در این جلسه می توان به پیگیری تصویب و امضا موافقت نامه معاضدت قضایی در امور حقوقی و مدنی، تدوین موافقنامه استرداد اموال و عواید ناشی از جرم، تدوین موافقت نامه چهارجانبه ایران، پاکستان، افغانستان و ترکیه در موضوع مبارزه با قاچاق انسان و کودکان، برگزاری کنفرانس منطقه ای داوری و میانجیگری، مباحث مربوط به حقوق بشر و حقوق کودکان اشاره کرد.
در خاتمه جلسه، حیات قریشی ضمن تشکر مجدد از برگزاری جلسه، خواستار تداوم جلسات مشابه برای نزدیک کردن دیدگاه های طرفین شد.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1400/07/21 - 16:38
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک