English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
فروکاستن امر وکالت به کسب و کار در تغایر با حقوق شهروندی و کرامت انسانی است

به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان کرمان، دکتر محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در مراسم افتتاحیه سی و دومین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در کرمان، با اشاره به جایگاه ممتاز وکالت در حمایت از حقوق مردم و دفاع از موکلین که سرو کار آنان همیشه و همواره با حیثیت، جان، مال و ناموس مردم است تاکید کرد فرو کاستن امر وکالت به کسب و کار نقض حقوق شهروندی و در تغایر با کرامت انسانی است. اگر ما وکالت را همسنگ قضاوت می دانیم و این هر دو را دو بال فرشته عدالت؛ باید توجه داشته باشیم که فرشته عدالت با یک بال شکسته نمی تواند ما را سر منزل مقصود و عدالت رساند.

برخی امور که سر و کارشان با حیات و ممات انسان ها بعنوان اشرف مخلوقات است  و در جامعه از جایگاه و پایگاه ممتازی قرار دارند و اهمیت آن تا حدی است که برای اشتغال به آن نیازمند اتیان سوگند است دیگر اینگونه امور را نمی توانیم کسب و کار و حرفه و شغل بنامیم. اینجانب اعتقاد دارم وکالت نیز همچو قضاوت یک منصب است. به همین دلیل هم هست که برای اشتغال به آن نیازمند سوگند است، هم چنانکه وکالت پارلمان و ریاست جمهوری هم که وکالت و نمایندگی است منصب هستند و نیازمند انسان سوگند هستند. بعبارتی این دولت و حکومت است که باید تحقق طبابت و قضاوت و وکالت مردم را تامین و تضمین کند. بنابر این فرو کاستن امر وکالت به کسب و کار نادیده انگاشتن حقوق شهروندی احاد جامعه و در تغایر با کرامت انسانی است.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1400/08/08 - 23:23
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک