English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
همایش حقوق شهروندی و مسئولیت اجتماعی استان یزد


همایش حقوق شهروندی و مسئولیت اجتماعی با حضور مسئولان و کارگزاران استان یزد و با حضور رئیس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، پنجمین همایش ملی معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری تحت عنوان حقوق شهروندی و مسئولیت اجتماعی در تاریخ ۲۵آبان ماه جاری با حضور محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و رییس همایش، میر محمدی، استاندار یزد، آیت ا... ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، حبیبی، رییس کل دادگستری استان یزد، قضاوتی، دادستان عمومی و انقلاب یزد، خرازی، رییس امور اخلاق اداری و صیانت از حقوق مردم سازمان اداری و استخدامی کشور تمامی مدیران و کارگزاران و فرمانداران استان، قضات دادگستری، رییس و اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری استان، وکلا و کارآموزان وکالت، اعضای شورای اسلامی شهر، استادان دانشگاه و دانشجویان حقوق، اعضای سازمان های مردم نهاد در سطح استان و بخصوص فعالان عرصه بهزیستی و میراث فرهنگی برگزار شد.
در این همایش که با تلاوت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران و خیر مقدم و گزارش اهداف برگزاری همایش توسط طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آغاز و با سخنرانی مهندس میر محمدی، استاندار یزد و آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد ادامه یافت.
استاندار یزد در این همایش با قدردانی از اهتمام معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری بر ضرورت توجه جدی به حقوق شهروندی در سطح جامعه تأکید کرد: از اینکه وزارت دادگستری استان یزد را به عنوان پایلوت اجرای طرح حقوق شهروندی انتخاب نموده است آنرا طلیعه ارزشمندی برای استان می دانیم، ما قرن هاست در این استان با پیروان سایر ادیان همزیستی مسالمت آمیز داریم و با صلح و آرامش درکنار یکدیگر زندگی می کنیم وی اجرای طرح حقوق شهروندی را موجب ارتقای جایگاه مردم و تضمین حقوق آنان عنوان کرد و به تشریح ابعاد مختلف حقوق شهروندی از دیدگاه قانون اساسی پرداخت.
آیت ا... ناصری امام جمعه یزد در این همایش به تشریح حقوق شهروندی از دیدگاه امام علی علیه السلام پرداخت و با استناد به نامه امام علی علیه السلام به مالک اشتر ابعاد مختلف حقوق شهروندی را تبیین کرد. وی توجه به حقوق شهروندی را لازمه حکومت مردم سالار دینی عنوان کرد و از مسئولان و کارگزاران استان خواست صیانت از حقوق مردم را وجهه همت خود قرار دهند و عواملی که موجب نقض حقوق مردم می شود را از سر راه بردارند.
محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در این همایش در زمینه حقوق شهروندی و مسئولیت اجتماعی در ابتدا اهتمام مقامات استان به موضوع حقوق شهروندی و ایجاد زمینه لازم برای پایلوت اجرای طرح حقوق شهروندی در استان را نشان دهنده موفقیت این طرح دانست و در ادامه تأکید کرد: ما با همفکری و همگامی و همراهی یکدیگر می توانیم امیدوار باشیم که اجرای طرح حقوق شهروندی در این استان می تواند الگوی مناسبی برای سایر استانها باشد.
وی همچنین افزود: اهتمام همه مسئولان و کارگزاران دولت قابل تقدیر و ستایش است و ایجاد هفت کلینیک حقوق شهروندی در این استان بستر سازی مناسبی برای آموزش و ترویج حقوق شهروندی است.
عباسی اختصاص خانه گردشگری یزد به پایگاه مرکزی کلینیک حقوق شهروندی را نشانه اهتمام مسئولان استان به این موضوع عنوان و تأکید کرد: تشکیل کلینیک حقوق شهروندی در خانه گردشگری با دویست سال قدمت وظیفه و مسئولیت ما را در عرصه های تخصصی حقوق شهروندی نظیر میراث فرهنگی و محیط زیست و حقوق گردشگری نیز سنگین می کند و ما باید با نگاهی همه جانبه به حقوق شهروندی و جلوه های آن بپردازیم که از برنامه های راهبردی دولت تدبیر و امید است.
فردین خرازی، رییس امور اخلاق اداری و صیانت از حقوق مردم سازمان اداری و استخدامی دیگر سخنران این مراسم بود که به تشریح حقوق شهروندی در آیین اداری پرداخت.
وی حق برخورداری از کرامت انسانی و رفتار محترمانه در نظام اداری را لازمه تداوم حرکت منطقی خدمتگزاری به مردم عنوان کرد و مجموعه ای از حق های شهروندی نظیر مصونیت از تبعیض، حق دسترسی آسان و سریع به خدمات اداری، حق برخورداری از حاکمیت قانون و مقررات، حفظ حریم خصوصی افراد، آگاهی از فرایندهای اداری و دسترسی به اطلاعات مورد نیاز، امانت داری و حق مشارکت در تصمیمات عمومی، حق نقد و نقادی و مصون بودن از شروط اجحاف آمیز در توافق های اداری و کمک به افراد توانخواه، جبران خسارت در صورت ارتکاب خطای اداری را از جمله حقوق مورد حمایت افراد در نظام اداری دانست و حرکت سازنده معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و استانداری و کارگزاران اداری استان در اجرای پایلوت طرح حقوق شهروندی را زمینه مناسبی برای تحقق حقوق شهروندی و الگوی مناسبی برای سایر استانها دانست و از اهتمام مسئولان به این امر تشکر و قدردانی کرد.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1395/09/01 - 12:2
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک