English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
افتتاح کلینیک مرکزی حقوق شهروندی در خانه گردشگری یزد

کلینیک مرکزی حقوق شهروندی در خانه گردشگری یزد با قدمتی ۲۰۰ ساله با حضور رئیس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری افتتاح شد.

 

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، با حضور محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری، قضاوتی، دادستان عمومی و انقلاب یزد، شمس، معاون رییس کل دادگستری استان، طالبی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، جعفری، رییس کانون وکلای دادگستری استان یزد، فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان، خرازی، رییس امور اخلاق و صیانت از حقوق مردم سازمان اداری و استخدامی، فیض، سفیر و نماینده اسبق ایران در یونسکو، جمعی از قضات، وکلا، حقوقدانان و اصحاب رسانه و برخی سازمان های مردم نهاد، خانه گردشگری استان یزد با قدمتی ۲۰۰ ساله که احداث بنای آن به دوره قاجار باز می گردد و از آثار بسیار فاخر و ارزشمند استان است به عنوان پایگاه اخلاق شهروندی و حقوق شهروندی اختصاص یافت.
در آیین افتتاح کلینیک مرکزی حقوق شهروندی که در تاریخ ۲۵ آبان ماه جاری برگزار شد محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با تشکر و قدردانی از اهتمام مسئولان استان به ویژه از فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، در اختصاص خانه گردشگری استان اجرای آموزش و اخلاق و حقوق شهروندی، این امر را نشانه نگاه دقیق و عمیق ما به جلوه های حقوق شهروندی دانست و تأکید کرد: حمایت قانونی از میراث فرهنگی و اخلاق و حقوق گردشگری به عنوان یک حوزه تخصصی از حقوق شهروندی باید وجهه همت ما قرار گیرد؛ هم چنانکه به حوزه محیط زیست و توسعه پایدار به عنوان موضوعات اساسی نسل سوم حقوق بشر می نگریم.
وی ادامه داد: کلینیک مرکزی حقوق شهروندی در حقیقت کلینیک حمایت قانونی از میراث فرهنگی است. در این شهر، کوچه پس کوچه های گلین و زیبا رمل های شناور کویر، معماری درهم تنیده و خشتی این شهر و حتی رودخانه تفتیده تفت با ما سخن می گویند و حکایتگر سخت کوشی و تلاش سترگ مردمانی هستند که پایبندی به اصول و ارزش ها و صیانت از هزاران سال تاریخ و تمدن درخشان این مرز و بوم را وجهه همت خود می پندارند .
عباسی همچنین اظهار داشت: یزد شهر قیام و قنوت و قناعت، شهر علم و ادب و دیانت، شهر آرزوهای بزرگ خفته در دل کویر نباید آماج ناهنجاری ها و آسیب های فرهنگی اجتماعی قرار گیرد. این شهر با مردمانی سخت کوش همواره باید بر بلندای تاریخ بدرخشد. بدون تردید اخلاق شهروندی و حقوق شهروندی تضمین گر این درخشش پویاست. ما نیازمند آنیم که در حرکتی پویا و سازنده بازسازی هویت فرهنگی را وجهه همت خود قرار دهیم و با همدلی و همراهی آینده بهتری را برای فرزندانمان فراهم سازیم.
معاون حقوق بشر وزیر دادگستری با تشکر و قدردانی از حمایت و همراهی مقامات قضایی استان و هم چنین کانون وکلای دادگستری بویژه جعفری، رییس کانون استقرار کمیسیون معاضدت حقوقی و قضایی کانون وکلا در این مرکز و درکنار کلینیک مرکزی حقوق شهروندی، را نشانه اهتمام جدی کانون به مشاوره حقوقی و معاضدت حقوقی و قضایی رایگان به شهروندان دانست و گفت: این حرکت صادقانه و خدمتگزارانه شما الگوی مناسبی برای سایر استان هاست و ما آن را به فال نیک می گیریم و طلیعه درخشانی در خدمتگزاری به مردم می دانیم که البته اینگونه خدمات موجب ارتقای جایگاه حقوقی کانون وکلا نیز خواهد بود.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1395/09/01 - 12:6
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک