English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
ضرورت تشکیل مجتمع قضایی اطفال و نوجوانان در مراکز استان ها

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و هیأت همراه در دیدار خود با عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به ضرورت توجه جدی به دادرسی افتراقی و بهره‌گیری از قضات متخصص و صاحب‌ نظر در حوزه کودکان برای شعب محاکم و دادسراها در رسیدگی به پرونده‌ های مربوط به کودکان و نوجوانان بر ضرورت تشکیل مجتمع قضایی اطفال و نوجوانان در مراکز استان ها به ویژه در کلانشهرها تاکید کرد.

وی افزود: تجربه موفق جناب آقای عدالتخواه در راه اندازی مجتمع قضایی اطفال و نوجوانان کرمانشاه باید در همدان و مراکز استان‌ها تعمیم یابد.

عباسی در ادامه گفت: آمدوشد نوجوانان معارض با قانون یا بزه‌دیده در محاکم و دادسراها به همراه مرتکبین جرایم قتل و کلاهبرداری و سرقت اساساً خود نقض حقوق کودکان است که در همه حال باید از حق بر حمایت و مصالح عالیه خود بهره‌مند باشند. در پرتو سند تحول غذایی ایده های خلاقانه و مبتکرانه قضات و دادگستری‌ها نظیر طرح معتذرین و نقد آرا و ارزشیابی قضات دادگستری همدان باید مورد حمایت و به سایر دادگستری ها تعمیم یابد. طرح معتذرین که بر پایه تئوری عدالت ترمیمی است بسیار ارزشمند و می تواند به تدریج در چارچوب شهر ترمیمی توسعه و تعمیم یابد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک فعالیت‌ ها و اقدامات پیشگیرانه و حمایتی دادگستری و دادسرای همدان در زمینه اطفال و نوجوانان را ستود و خواستار همگرایی و هم افزایی بیشتر دستگاه ها و سمن ها در این زمینه شد.

در این جلسه که جلالیان، مدیر کل دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، بزرگ نیا، مدیرکل حقوق بشر و حقوق شهروندی و فلاح، مدیر کل دفتر همکاری های بین الملل وزارت دادگستری حضور داشتند مباحث مربوط به حقوق شهروندی، حقوق کودک، انتقال محکومان و همکاری های مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رئیس کل دادگستری استان با اشاره به سفر رئیس محترم قوه قضاییه به این استان و استقبال و حمایت از طرح ها و ایده های نوآورانه دادگستری همدان، حرکت در این مسیر را در چارچوب سند تحول قضایی و لازمه احیای حقوق عامه توصیف کرد و بر آمادگی دادگستری استان برای تشکیل مجمع قضایی اطفال و نوجوانان در همدان تأکید کرد.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1400/04/16 - 11:5
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک