English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
فقدان نظارت بر فعالیت های پزشکی موجب گسترش تخلفات می شود

رییس اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در جمع قضات دادسرای ویژه پزشکی و دارویی فقدان نظارت بر فعالیت های پزشکی موجب گسترش تخلفات می شود.

 

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، دکتر محمود عباسی، رییس اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران -دانشیار دانشگاه شهید بهشتی و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری که بنا به دعوت معاونت آموزش قوه قضائیه در جمع قضات دادسرای ویژه پزشکی و دارویی تهران سخن می گفت با اشاره به فلسفه طبقه بندی قوانین به شکلی و ماهوی و توجه و تأکید ابتدایی به قوانین شکلی و ساختاری قبل از ورود به حوزه قوانین ماهوی را ناشی از حکمت و تدبیر قانونگذار پنداشت و تأکید کرد: اینکه قاضی قبل از ورود به ماهیت دعوی باید صلاحیت خود را احراز کند مبین نگاه عدالت محور قضات و توجه به حقوق مردم و رعایت دقیق مرّ قانون است و به عبارتی دقیق تر استقرار عدالت که همان وضع اندر موضعش می باشد. ما در بسیاری از زمینه های از حیث قوانین و مقررات شکلی و ساختاری با چالش های مهمی مواجهیم که نیازمند بازبینی و تغییر است.
وی همچنین افزود: در عرصه پزشکی و دارویی یا بطور کلی در حوزه سلامت محول نمودن کار اجرا و بازرسی و نظارت به دانشگاههای علوم پزشکی بر چه منطق حقوقی استوار است بر ما پوشیده است. وضعیت ناهنجار حاکم بر حوزه سلامت یا برونداد این وضعیت را در عرصه اجتماعی می بینیم که بسیار نامطلوب است. اگر شما به عنوان مدعی العموم با بازرس به برخی مراکز درمانی مراجعه کنید زمینه بسیار مناسبی برای پیگیری حقوق شهروندی و حقوق بیماران می یابید و شاید بتوانید دهها تخلّف و جرم از مراکز درمانی تهیه کنید.
عباسی در ادامه تصریح کرد: در زمینه حقوق شهروندی همین وضعیت وجود دارد، در زمینه حقوق مصرف کننده از حیث ساختاری، در زمینه حقوق بشر نیز وضع بدینگونه است. بنابراین شما قضات بزرگواری که در بطن و متن کارید مشکلات را می بینید و آنرا لمس می کنید طرحی نو دراندازید. پیشنهاد اصلاحی بدهید. تداوم این وضعیت نقض حقوق شهروندی است و نارضایتی مردم را بدنبال دارد . دکتر عباسی در بخش دیگری از سخنان خود به نقض حقوق بیماران که همان نقض حقوق شهروندی در مراکز درمانی است اشاره کرد و گفت: فقدان نظارت و بازرسی بر مراکز درمانی و دارویی موجب گسترش جرایم و تخلّفات می گردد.
در این جلسه که دو ساعت به طول انجامید این استاد دانشگاه در زمینه حقوق جزای پزشکی به تدریس پرداخت
.

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1396/05/10 - 11:13
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک