English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
دولت از نهادهای حقوقی و مدنی فعال در عرصه داخلی و بین المللی حمایت می کند

رییس اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری: دولت از نهادهای حقوقی و مدنی فعال در عرصه داخلی و بین المللی حمایت می کند.

 

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، دکتر محمود عباسی، رییس انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری، در دیدار فرانتس لئوپولد، رئیس کمیسیون همکاری های بین المللی اتحادیه جهانی سردفتران و هیأت همراه و اعضای کانون سردفتران اتریش ضمن خیر مقدم به اعضای اتحادیه جهانی سردفتران و تشکر از دکتر دشتی اردکانی، رئیس کانون سردفتران ایران که زمینه برگزاری این نشست را فراهم کردند، با اشاره به امضای یادداشت تفاهم همکاری بین روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اتریش در دو سال گذشته، تأکید کرد این یادداشت تفاهم راهبردهای دو کشور در عرصه های حقوقی و قضایی را ترسیم کرده است و مبنای خوبی برای همکاری های ما در زمینه های حقوقی و قضایی است. وی تأکید کرد : کانون سردفتران ایران از قدمتی نزدیک به یک قرن برخوردار است و امروزه بحث پیوستن ایران به اتحادیه جهانی سردفتران حائز اهمیت بسیار می باشد.
وی با اشاره به ضرورت شفافیت و دولت الکترونیک، کانون سردفتران را یکی از نهادهای مدنی و حقوقی پیشگام در این زمینه عنوان کرد و افزود. بیش از یک دهه از تلاش های کانون سردفتران ایران در جهت الکترونیکی کردن اسناد رسمی می گذرد که می توان گفت تجربه موفقی برای بخش های مختلف در نظام اداری و حقوقی جمهوری اسلامی ایران می باشد. دولت ایران از این گونه حرکت های ارزشمند حمایت می کند و اعتقاد دارد که با همکاری و هماهنگی بین دفاتر اسناد رسمی کشورها می توان گام های بزرگ تری در این راستا برداشت.
وی تأکید کرد امروزه مرزهای جغرافیایی برداشته شده و در مناسبات بین المللی و تجاری بین کشورها باید پشتوانه های قوی وجود داشته باشد تا اشخاص بتوانند این گونه روابط را شکل داده و گسترش دهند.
دکتر عباسی هم چنین اشاره نمود که امروزه در عرصه بین المللی باید زمینه همکاری های حقوقی و قضایی بین کشورها فراهم شود و اقدامات کانون های سردفتران می تواند تسهیل گر مناسبات حقوقی، قضایی و تجاری بین کشورها باشد. وی تأکید کرد که گسترش همکاری های بین المللی از اولویت های جمهوری اسلامی ایران بوده و حدود دو سال پیش طی سفر رئیس جمهور اتریش به ایران، یادداشت تفاهم همکاری های دو جانبه بین دو کشور امضا گردید. همکاریهای دو جانبه یک برنامه راهبردی برای دولت ایران است که می توان با بهره گیری از ظرفیت های موجود و اقدامات روسای جمهور دو کشور در چارچوب یادداشت تفاهم همکاری، زمینه همکاری بین کانون های سردفتری را گسترش داد.
دکتر عباسی در ادامه به سند برجام اشاره نمود و گفت دولت ایران در چارچوب سند برجام بستر مناسبی را برای توسعه همکاری ها ایجاد کرده است. در این زمینه باید از دولت اتریش به عنوان میزبان مذاکرات سند برجام و نقش موثر و غیر قابل انکار آن تقدیر و سپاس نماییم. وی تأکید کرد که برجام نشان داد می توان با گفتگو و مذاکره بسیاری از اختلافات و مشکلات بین المللی را حل و فصل نمود. بعد از امضای این سند حجم موافقت نامه ها و تفاهم نامه های همکاری بین دولت ایران و سایر دولت ها به نحو چشم گیری افزایش یافته است به طوری که می توان گفت در طول سه سال گذشته بیش از دو برابر کل معاهداتی که در تاریخ ایران با سایر کشورها امضا شده بود، معاهدات حقوقی وقضایی با دیگر کشورها مذاکره، پاراف یا امضا شده است و این واقعیت نشانگر اهمیتی است که وزارت دادگستری و قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات قضایی و حقوقی قائل هستند.
دکتر عباسی اضافه کرد اتحادیه جهانی سردفتران می تواند نقش بی بدیلی در توسعه همکاری های حقوقی و قضایی ایفا نماید و دستگاه های اجرایی در ایران به ویژه وزارت دادگستری از حرکت های سازنده کانون های سردفتران دو کشور استقبال می نماید.
وی در پایان از تلاش های سازمان اسناد و املاک کشور و کانون سردفتران ایران و تلاش های دکتر دشتی اردکانی تشکر و قدردانی نمود و تأکید کرد که کانون سردفتران از جمله نهادهای حقوقی و مدنی فعال در کشور ایران بوده که قدمت بسیار زیادی دارد و بخوبی توانسته است رضایتمندی مردم را جلب کند.
در ادامه نشست فرانتس لئوپولد، رئیس کمیسیون همکاری های بین المللی اتحادیه جهانی سردفتران از دکتر عباسی جهت فراهم نمودن امکان برگزاری این ملاقات و گفتگو با توجه به اینکه برگزاری نشست با مراسم معارفه وزیر جدید دادگستری مقارن است، تشکر نمود و اشاره کرد کانون سردفتران ایران و اتریش در شرف تدوین تفاهم نامه دوجانبه همکاری هستند. همچنین وی به عنوان رئیس کمیسیون همکاری های بین المللی اتحادیه جهانی سردفتران و از اعضای کانون سردفتران اتریش، تأکید کرد که امکان پیوستن دولت ایران به اتحادیه جهانی سردفتران وجود دارد و پیوستن هر چه سریعتر ایران می تواند زمینه همکاری در سطحی وسیع را برای دو کشور فراهم نماید.
دکتر عباسی در پایان، از انعقاد تفاهم نامه های همکاری کانون سردفتران ایران و اتریش ابراز خرسندی نموده و تأکید کردند هر گونه گفتگو، مذاکره و تلاش برای گسترش همکاری های حقوقی بین دو کشور دارای اهمیتی ویژه می باشد که باید زمینه های اجرایی آن فراهم شود و وزارت دادگستری از آن حمایت می کند.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1396/06/04 - 10:41
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک