English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
برگزاری پنجمین کنگره بین المللی حقوق پزشکی با محوریت حقوق دارویی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پنجمین کنگره بین المللی حقوق پزشکی با محوریت حقوق دارویی به همت مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی و انجمن علمی حقوق پزشکی ایران و با همکاری و مشارکت مرکز اروپایی حقوق سلامت فرانسه، سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی، انجمن بین المللی اخلاق زیستی اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی البرز، مرکز اخلاق زیستی و حقوق سلامت کانادا، اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران، کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو، دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علوم قضایی، مرکز اخلاق زیستی و حقوق سلامت سینا و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در سالن همایش های پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی کرج برگزار شد.  در این کنگره، دکتر ایرج حریرچی ـ قائم مقام وزیر بهداشت به عنوان سخنران افتتاحیه به ایراد سخنرانی پرداخت و اهداف و برنامه های وزارت بهداشت در تحول نظام سلامت در عرصه دارو را تشریح نمود. پیش از این دکتر فیضی ـ معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نمایندگی از طرف ریاست دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت و سپس دکتر محمود عباسی ـرییس کنگره، رییس مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری به تشریح اهداف و برنامه های مرکز و انجمن علمی حقوق پزشکی ایران در برگزاری کنگره پرداخت.

در این کنگره که با حضور و مشارکت فعال اندیشمندان داخلی و خارجی، حقوقدانان، قضات، وکلا، پزشکان، داروسازان و با استقبال گرم دانشجویان این رشته ها برگزار شد پنجاه مقاله علمی پژوهشی در هشت پانل تخصصی ارائه شد و برخی از پژوهشگران نیز مقالات و دستاوردهای علمی خود را در قالب پوستر ارائه کردند.

کنگره با سخنرانی دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز و اندیشمندان حوزه های مختلف فقهی حقوقی، اخلاقی، پزشکی و دارویی به ارائه نتایج تحقیقات و دستاوردهای علمی خود پرداختند.

هشت تن از مهمانان خارجی کنگره از کشورهای کانادا، سوئیس و فرانسه در این کنگره حضور داشتند که سخنرانی های آنان مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

در حاشیه این کنگره نتیجه مذاکرات دکتر محمود عباسی ـ رییس مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی دانشگاه و معاون مرکز اخلاق زیستی و حقوق سلامت دانشگاه مونترال کانادا با حضور جناب آقای دکتر فیضی ـ معاون محترم امور بین الملل دانشگاه به تهیه و تدوین تفاهم نامه همکاری علمی آموزشی و پژوهشی بین دو مرکز رسید که به زودی به امضای رؤسای دو مرکز خواهد رسید.

 

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1396/10/07 - 19:35
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک