English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
تأکید بر مناسبات حقوقی و حقوق بشری ایران و مراکش

 

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، دکتر محمود عباسی- رییس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین­ الملل وزیر دادگستری که در ترکیب هیأت اعزامی ایران به سرپرستی جناب آقای بطحایی- وزیر آموزش و پرورش برای شرکت در پنجمین کنفرانس اسلامی وزرای مسئول اطفال کشورهای اسلامی به رباط پایتخت مراکش سفر کرده بود با آقای عبدالاله لکیم بنانی- قائم مقام وزیر دادگستری مراکش دیدار و گفت و گو کرد. عباسی در این دیدار که دکتر بیرانوندی- نماینده مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت با اشاره به سابقه دیرینه فرهنگی و سیاسی دو کشور و ارتقای مناسبات اقتصادی دو کشور از یک و نیم دلار به پنجاه میلیون دلار در سه سال گذشته که حکایت از عزم و اراده مصمم دو کشور بر توسعه مناسبات دارد حمایت حقوقی و قضایی از مناسبات اقتصادی را ضروری خواند و آمادگی کشورمان را برای همکاری بیشتر دو کشور در زمینه­های حقوقی و قضایی اعلام کرد.

وی افزود من حامل پیام­ های گرم و صمیمانه جناب آقای آوائی- وزیر محترم دادگستری به کشور پادشاهی مراکش هستم و ایشان در پرتو سیاست­ های راهبردی دولت جناب آقای دکتر روحانی- رییس جمهوری اسلامی ایران بر توسعه مناسبات حقوقی و قضایی دو کشور تأکید دارند. عباسی با اشاره به برگزاری پانزدهمین کنفرانس اسلامی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و اختصاص موضوع اجلاس به حقوق کودکان به تشریح دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق کودک در سال­­هاس اخیر اشاره کرد و به عنوان دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تأکید نمود از دولت متبوع شما که نقش برجسته­ ای در برگزاری اجلاس پانزدهم و میزبانی اجلاس را برعهده دارد سپاسگزاریم و امیدواریم که با تصویب سند حقوق کودک در اجلاس پانزدهم کودکان کشورهای اسلامی جایگاه شایسته خود را بیابند. ما اعتقاد داریم که باید از همه ظرفیت کشورهای عضو برای ارتقای جایگاه کودکان که آینده­ سازان فردای جوامع ما هستند بهره­ گیریم.

وی به بهره­ کشی گروه ­های ترورریستی خصوصاً داعش از کودکان در سال­ های اخیر برای اقدامات تروریستی اشاره کرد و گفت: رسالت کشورهای اسلامی برای پیشگیری از تداوم این وضعیت و آموزش ­هایی که آینده ­سازان جوامع را به سوی خشونت سوق می­ دهد بسیار سنگین است. ما راهی جز همکاری و مشارکت فعال برای جلوگیری از  این وضعیت فاجعه­ بار نداریم. آقای عبدآلاله لکیم بنانی- قائم مقام وزیر دادگستری مراکش با ابراز خرسندی از ملاقات با معاون حقوق بشر و امور بین­ الملل وزیر دادگستری کشورمان و خیر مقدم به وی و هیأت همراه، با اشاره به سفر تاریخی حضرت آیت­ ا... شاهرودی- رییس محترم پیشین قوه قضاییه به مراکش و تأثیر مثبت آن بر روابط دو کشور تأکید کرد وزیر محترم دادگستری کشور پادشاهی مراکش اخیراً از جناب آقای آوائی- وزیر مخترم دادگستری جمهوری اسلامی ایران به عنوان میهمان ویژه کنفرانس بین ­المللی عدالت دعوت کرده­ اند و امروز نیز به من یادآوری کردند تأکید کنم این سفر برای من بسیار مهم است و علاقمند به حضور و سخنرانی ایشان در جلسه افتتاحیه اجلاس بین­ المللی عدالت هستیم.

وی افزود: بدون تردید توسعه  مناسبات حقوقی قضایی دو کشور، آشنایی قضات و حقوقدانان دو کشور با سیستم قضایی هر یک از کشورها و این آمد و شدها نقش بسزایی در نزدیکی دیدگاه ما و روابط دوستانه خواهد شد همچنان که سفر آیت­ا... شاهرودی این اهمیت را داشت و شما در نقش معاون حقوق بشر و امور بین­الملل می­توانید در این زمینه نقش برجسته­ای ایفا نمایید.

وی در ادامه به موضوعات و مباحث دستور کار اجلاس پانزدهم کنفرانس اسلامی و بویژه حمایت از حقوق کودکان اشاره کرد و تأکید نمود: همانگونه که شما اشاره کردید ما در قبال فرزندانمان که نسل آینده دنیای اسلام هستند مسئولیت سنگینی داریم و باید برای تحقق حقوق آنان گام برداریم.

 

 

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1396/12/22 - 20:43
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک