English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
در گفتگو با خبرگزاری ایرنا مطرح شد: حمله به سوریه نقض آشکار حقوق بین الملل است

رییس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت: حمله به سوریه نقض آشکار حقوق بین الملل و تجاوز به کشوری مستقل است.

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، دکتر محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در گفتگو با خبرگزاری ایرنا با محکوم کردن حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه، آن را نقض آشکار حقوق بین الملل و تجاوز به یک کشور مستقل و عضو سازمان ملل توصیف کرد.
وی با اشاره به اعزام کارشناسان منع سلاح شیمیایی به غوطه شرقی برای بررسی صحت و سقم ادعای غربی ها پیش دستی در حمله مثلث تجاوز به سوریه را دلالتی آشکار بر ادعای کذب آنان برشمرد و گفت اگر آمریکا و هم پیمانانش در ادعای خود صادق بودند و دلیلی بر ادعای خود داشتند چند روز صبر می کردند تا به زعم خود دلیلی بر اقناع جامعه بین-الملل داشته باشند و تعجیل در حمله موشکی قبل از بازرسی کارشناسان منع سلاح های شیمیایی نشان دهنده این واقعیت است که خود بر کذب بودن ادعای خود اطمینان داشتند و نگران بودند که پس از روشن شدن حقیقت دیگر نتوانند حمله ای انجام دهند. حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه بدون مجوز شورای امنیت نشان دهنده گستاخی این دولت ها در تحمیل اراده خود بر جهانیان و هرج و مرج بین المللی است.
وی در پاسخ به این سؤال که چه اثری بر این حملات تجاوزکارانه مترتب است گفت: شادی مردم سوریه و حضور جبهه مقاومت در صحنه بیانگر این واقعیت است که آنها موشک پراکنی غربی ها را به سخره گرفته اند و آن را موجب اتحاد بیشتر در مقابل متجاوزان می دانند. انهدام دو سوم موشک های متجاوزان در آسمان سوریه و بی تفاوتی مردم سوریه و حضور مقتدرانه بشاراسد در دفتر کار خود چند ساعت پس از حمله غربی ها نشان می دهد که سوریه و همپیمانانش، آمریکا، انگلیس و فرانسه را در این حملات ناکام گذاشتند. اما نکته مهمی که باید بیش از پیش به آن پرداخت اینست که جهانیان نمی بایست در قبال حمله تجاوزکارانه سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه بی-تفاوت باشند. حال که شورای امنیت سازمان ملل در قبال این پدیده خطرناک خنثی عمل می کنند دولت ها و ملت ها باید این حملات غیرقانونی را محکوم و محاکمه این جنایتکاران را خواستار شوند. استبعادی ندارد که این کشورها بار دیگر با حملات غیرقانونی و خودسرانه خود به سوریه یا دیگر کشورها به تداوم جنایات خود بپردازند. البته در این حملات که با تمهیدات عربستان و برخی دولت ها مرتجع منطقه و رژیم صهیونیستی انجام شد مسئولیت بین المللی این دولت ها را نیز نمی توان نادیده انگاشت. بدون تردید مشارکت این کشورها در حملات تجاوزکارانه مثلث غربی ها نیز محکوم است و سرنوشت بهتری از صدام برای آنان رقم نخواهد زد.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1397/02/01 - 21:46
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک